Top 3 piese auto care se defectează cel mai des la masinile diesel

Alimentare masina cu combustibilMașina pe care o conducem reprezintă o necesitate, dar, înainte de toate, un confort de care ne este greu să ne despărțim. Însă indiferent dacă este vorba despre un autoturism care abia a ieșit de pe poarta fabricii sau unul care a fost cumpărat la mâna a doua și are la bord câteva zeci de mii de kilometri, investiția pe care va trebui să o faci pentru a-l întreține sau pentru a-i asigura schimbul de piese de care are nevoie va fi una constantă. Dacă mașina ta este diesel, ar fi bine să știi care sunt cele trei piese de care va trebui să ai mai multă grijă și care vor avea nevoie de schimb mai repede decât te-ai putea aștepta.

Supapa EGR

În linii mari, supapa EGR este un sistem care permite reintroducerea gazelor arse, care au rezultat în urma arderii amestecului aer-combustibil, înapoi în galeria de admisie. Practic, această componentă auto asigură o reducere a emisiilor de noxe în atmosferă, deci scade cu mult nivelul de poluare pe care un autoturismul tău l-ar produce. Însă din cauza faptului că motorina este considerată inferioară benzinei, iar motorul diesel produce mai multă funingine, mai ales în condiții de trafic intens, așa cum poate fi cazul unui oraș aglomerat, valva EGR este suprasolicitată și, drept urmare, cedează mult mai ușor. Iar atunci când se întâmplă asta, trebuie să ai pregătită o sumă considerabilă, dacă vrei să mai poți circula cu acea mașină. Prețul pentru o valvă EGR pleacă de la 800 de lei, în cazul mărcilor din grupul VAG sau cele produse de BMW și poate ajunge până la 2.000 de lei, cum este cazul mărcilor Volkswagen sau Skoda. Prețul este atât de mare, pentru că EGR-ul vine, de obicei, în ansamblu cu răcitorul EGR.

Citeste aici si despre ce este si cum functioneaza supapa EGR.

Filtru de particule

Rolul unui filtru de particule este acela de a reține în interiorul său până la 90% din particulele de carbon sau de cenușă rezultate în urma arderii combustibilului. Filtrul de particule este situat pe traseul de evacuare al mașinii și are scopul de a diviza particulele nocive mari în particule foarte mici. După un anumit număr de kilometri parcurși, filtrul de particule se încarcă și are nevoie de o regenerare, pe care poți, inițial, să încerci să o faci turând motorul la o viteză constantă de mers. Dacă această metodă nu dă rezultate, ar fi bine să iei legătura cu un specialist și să faci o curățare manuală cu produse specifice. În cazul în care nici această idee nu pare să funcționeze, pregătește-te de o investiție consistentă, pentru că un filtru de particule nou poate ajunge până la prețul de 1.500 de euro. Dacă vrei să economisești niște bani, poți comanda un filtru de particule aftermarket, consultând oferta noastră de piese auto VW, BMW, Skoda, Mercedes, Ford, Fiat sau orice marcă este mașina pe care o conduci.

Injectoare

Dacă simți că puterea mașinii tale a scăzut și accelerarea se face mult mai greu decât înainte, acestea pot fi semne că injectoarele au o deficiență. Un alt indiciu că ai avea nevoie de o vizită la mecanicul tău de încredere cât mai curând este fumul negru scos pe țeava de eșapament, care semnalizează o ardere incompletă a combustibilului, care poate proveni dintr-o problemă de funcționare a injectoarelor. Dacă aceste informații se confirmă în cadrul unei verificări de specialitate, alege să nu cureți injectoarele vechi, ci să comanzi un set de injectoare noi, pentru ca problema să nu se reinstaleze la scurt timp după aceea.

Injectoarele pot fi protejate cu ajutorul unor soluții care se introduc în combustibil, însă, din păcate, ca în oricare alt caz, nu există elixirul tinereții nici în situația injectoarelor, așadar vei ajunge să le schimbi, mai devreme sau mai târziu.

Dacă vrei să ajungi cât mai târziu pe rampa service-ului auto cu probleme la mașina ta diesel, folosește doar carburant de calitate și ai grijă la felul în care o conduci. Drumuri bune!

Leave a Reply